Frammåt


Nu var det länge sedan sist. Jobbat o jobbat o jobbat! Men du är det värsta över och jag kan se fram emot en härlig månad i mars. Ja appropå att se fram emot.. har ni tänkt på att det mesta i livet handlar om att ta sig frammåt. I och med att värkarna sätter igång är det frammåt som gäller! När barndomens "frammåt" i form av utveckling och lärande är till ända tar vuxenlivets "frammåt" vid i skepnad av identitet, yrkesval och kanske rent av karriär. Relationer behöver gå frammåt för att hålla och blomstra, annars skrumpnar de och dör som en vissen blomma.
Samtidigt vet vi nu att det är viktigt att inte bara och alltid vara där framme, utan också kunna njuta av nuet, vara nöjda med det vi har och fånga stunden och ögonblicket.. annars kommer utbrändhet och depression som ett brev på posten.

För somliga är "frammåt" att kunna ta sig ur sängen en dag som denna, för andra räcker det knappt med att åka 9 mil på skidor eller bestiga Kilimanjaro för att känslan av "frammåt" skall infinner sig. Ja, var och en blir salig på sin psalm, som någon klok kvinna sa. Frammåt är för mig just nu att planera mitt 50:nde födelsedagskalas med allt vad det innebär från att boka lokal m runda bord till vilken mat och dryck som skall serveras, tillika musik och underhållning. Men jag har tydligt deklarerat att jag vill ha fokus bakåt denna gång inte frammåt! 70- coh 80-tal får det minsann bli.

Allt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0