Tjugondag Knut

Ja då skall julegranen ut, ut, ut för då är glada Julen slut, slut, slut! Så var det då åter dax för ännu en julgransplundring, denna soliga men blåsiga tjugondag knut. Barnen med de förväntansfulla "godisögonen" och lek o dans runt granen är sedan länge långbenta, finniga och skäggiga och har förmodligen glömt både Grin Olles visa och Små Grodorna..
Nej nu är det bara katterna o jag som "plundrar" o plockar ner alla kulorna och ljusen för denna gång. Ja vänta ni tomtenissar snart är det er tur att få krypa ner i kartongen för en välbehövlig vila i förrådet.
Fast visst blir här godis o dans även idag. Kisse har fått "fnatt" på en halmkotte som jag tappat o jagar runt, runt och Tomtens kola som jag fick i julklapp smakar så gott till kaffet..

Men adventsstjärnan m den mulliga ballerinaängeln får faktiskt lysa upp mitt fönster ett tag till.

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: per-sture ivarsson

låter kul!fin gumma i fönstret

2012-01-13 @ 19:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0