Tallarna o jag



Jo om ni tittar riktigt noga så ser ni mig där inne bland tallarna på väg frammåt i skidspåret, fast besluten att orka några km till..

Följande rader har jag hämtat ur "Det är aldrig kört!" som finns i flera samlingsvolymer som jag älskar att läsa och som får mig att tänka o känna i positiva banor.
Tänkte de skulle passa så här i idrottsgal(na)a tider och Järringprisutdelningar. Hoppas du tänkte just så här i går kväll, käre Hellner!

Hampus, tre och ett halvt år gammal, är som många andra barn mycket för att tävla i alla möjliga och omöjliga saker. Men ha har också gjort att många i hans omgivning ser på det här med att vinna eller förlora med nya ögon. När Hampus inte kommer först, ropar han nämligen glatt till vinnaren:

- Jag vann efter dig!

Kommentarer
Postat av: Pynne

Underbart! Borde vara ledtråd för alla här och då och nu!Må gott!

2012-01-18 @ 12:43:55
URL: http://livetpaenpynne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0